အိန္ဒိယနိုင်ငံရဲ့ ရိုးရာမှာ နောက်အိမ်ထောင်မပြုနိုင်တဲ့ မုဆိုးမတွေကို အဖြူရောင်ဝတ်ရမယ်လို့ တင်းတင်းကျပ်ကျပ်သတ်မှတ်တဲ့ ဓလေ့ရှိတယ်။
ဗုဒ္ဓဘာသာနဲ့ ဟိန္ဒူဘာသာမှာ အဖြူရောင်ဟာ ဝမ်းနည်းခြင်း၊ လောကီတွယ်တာမှုမှ လွတ်ကင်းခြင်း အထိမ်းအမှတ်နဲ့ ကွယ်လွန်သူတွေကို ဝတ်ပေးတတ်ပါတယ်။
မြန်မာနိုင်ငံမှာ ဝမ်းနည်းခြင်းနဲ့ အသုဘအခမ်းအနားတွေအတွက် ရိုးရာအရောင်က အဖြူရောင်ပါ။
အဲ့ဒါ နိုင်ငံရဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာယုံကြည်မှုနဲ့ ယဉ်ကျေးမှုဓလေ့ထုံးတမ်းမှာ နက်ရှိုင်းစွာ အမြစ်တွယ်နေပါတယ်။
ဘာကြောင့် အဖြူရောင်လဲ—မြန်မာနိုင်ငံဗုဒ္ဓဘာသာမှာ အသက်နဲ့ သေခြင်းဆိုင်ရာ ထုံးတမ်းစဉ်လာဖြစ်တယ်။
အဖြူရောင်က မိမိကိုယ်ကို အာရုံမစိုက်ဘဲ ဝမ်းနည်းခြင်းရဲ့သင်္ကေတ( နှိမ့်ချ) တာမို့ အဖြူရောင်က လောကီရေးရာနဲ့ကင်းကွာတယ်။
ကွယ်လွန်သူရဲ့ ငြိမ်းချမ်းစွာ ကူးပြောင်းသွားမယ့်မျှော်လင့်ချက် (နောင်ဘဝ)၊ ဒုက္ခသံသရာမှ အဆုံးစွန်သော လွတ်မြောက်ခြင်း (နိဗ္ဗာန်) ကို ကိုယ်စားပြုတယ်။
ဗုဒ္ဓဒဿနာရဲ့ အဓိကနိယာမဖြစ်တဲ့ မမြဲခြင်းကို ထင်ဟပ်စေတယ်။
အရင်က ကွယ်လွန်သူ မိသားစုဝင်တွေနဲ့ အသုဘအခမ်းအနားသို့ တက်ရောက်လာသူတွေ အဖြူဝတ်လေ့ရှိတယ်။( အနက်ရောင်က ခေတ်ပေါ်လွှမ်းမိုးမှု)
ကွယ်လွန်သူရဲ့ အလောင်းကို ယေဘူယျအားဖြင့် အဖြူထည်နဲ့ ပတ်တယ်။
⬇️
၁)အိန္ဒိယ-
• ဟိန္ဒူအသုဘအခမ်းအနားတွေမှာကွယ်လွန်သူကို ရိုးရာဓလေ့ထုံးတမ်းတစ်ခုအဖြစ် အဖြူထည်နဲ့ ထုပ်ပိုး၊တက်ရောက်လာသူတွေက အဖြူရောင်ဝတ်ဆင်ကြ။
၂)တရုတ်
•အဖြူရောင်ဟာ သေခြင်းတရား၊ သန့်ရှင်းစင်ကြယ်မှု၊အသက်သေဆုံးခြင်းတို့ကို ကိုယ်စားပြုတဲ့ တရုတ်ယဉ်ကျေးမှုမှာ ဝမ်းနည်းခြင်းရဲ့ ရိုးရာအရောင်ဖြစ်တယ်။တရုတ်နိုင်ငံက အသုဘအခမ်းအနားတွေမှာ
အဖြူရောင်အဝတ်အစားတွေနဲ့ အလှဆင်။
၃)ဂျပန်
• ကွယ်လွန်သူ နောင်ဘဝသို့ရောက်ဖို့ ခရီးကို ကိုယ်စားပြုတဲ့ အလောင်းကို အဖြူရောင်ပတ်လေ့ရှိ။
အသုဘပို့သူလည်း အဖြူရောင်က သမိုင်းကြောင်းအရ ဝမ်းနည်းခြင်းရဲ့အရောင် (အခုခေတ်ဂျပန်အသုဘအနက်ရောင်ဝတ်)
၄)ကိုရီးယား
• သမိုင်းကြောင်းအရ ကိုရီးယားလူမျိုးတွေက ဝမ်းနည်းခြင်းအတွက် အဖြူရောင်ဝတ်ဆင်ကြတယ်။ အဲ့ဒါ ကွန်ဖြူးရှပ်အလေ့အကျင့်က အမြစ်တွယ်လာတာပါ။
အသုဘပို့သူလည်း အဖြူရောင်က သမိုင်းကြောင်းအရ ဝမ်းနည်းခြင်းရဲ့အရောင် (အခုခေတ်ကိုရီးယား အသုဘအခမ်းအနားကအနက်ရောင်ဝတ်)
၅)အခြားအာရှနိုင်ငံများ-
• ဗီယက်နမ်၊ ထိုင်းနှင့် သီရိလင်္ကာ စတဲ့ဗုဒ္ဓဘာသာ ဓလေ့ထုံးတမ်းများ ကွယ်လွန်သူအတွက် အဖြူရောင်ကို အသုံးပြု။
⬇️
အဖြူရောင်— မုဆိုးမ
အဖြူရောင်— သေခြင်းတရား
ဖြူဖြူထွေးကို အဖြူရောင်ဝတ်ခိုင်းပြီး ‘မုဆိုးမ သေလူ’ လို့အောက်တန်းကျကျ လှောင်ပြောင်လိုက်ပုံရပါတယ်။ နိမိတ်ဖတ် အောက်လမ်းတိုက်ပုံရတယ်။
ဘိုးတော်က အဖြူရောင်ဝတ်တာပါ။ အမျိုးသမီးတွေက ယောဂီရောင် ဝမ်းဆက်ဝတ်တာလေ။
(၇၉) လို့ပြောလိုက်တာ ၁၀၀% သိသာသွားတယ်။ ဒါ သံသယနဲ့ စွပ်စွဲတာ မဟုတ်တော့ပါ။ နိုင်ငံရေးမှာ ‘တိုက်ဆိုင်မှု’ မရှိဘူး။ ဒီလိုလုပ်တာ ကလေးကလား စရိုက်ဆန်လွန်းတယ်။
ယတြာတို့ အောက်လမ်းတို့ကျ‘တိုက်ဆိုင်မှု’ နဲ့ လုပ်တာ။
⬇️
ကျမ မမှားဘူးဆိုရင်တော့ ပြီးခဲ့တဲ့ ရက်ပိုင်းအတွင်း ကိုထိန်လင်းဗီဒီယိုထွက်လာလို့ လိုက်လုပ်တာပါ။
⬇️
ဖြူဖြူခွေးရဲ့ caption မှာ Edit ထားတာ— ကြော်ညာနဲ့ ဘာမှမဆိုင်ဘူး ‘ခြံစည်းရိုးကြီး’ တဲ့။ ‘ထောင်’ ကိုရည်ညွှန်းတာပါ။
တမင်သက်သက် သိသာအောင် ရေးလိုက်၊ ဖျက်လိုက် တွေဝေနေပုံရပါတယ်။
⬇️
ဒါက ( #Mai Amm La Ngean ) ဆိုသူသုံးသပ်ထားကို ကျမသုံးသပ်တာ နည်းနည်းထပ်ဖြည့်ထားတာပါ။
ဖြူဖြူခွေးက တဘက်ပတ်ထားပုံ၊ ခေါင်းမှာပန်းပန်ပုံက ဘယ်သူ့ကိုရည်ညွှန်းလဲ သိသာတယ်။
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
နောက်လိုက်နှစ်ယောက် တစ်ယောက်က မိန်းကလေး(မချယ်ရီကိုရည်ညွှန်း)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
▪️ဒါက ကျမ တွေးကြည့်တာ
ယောကျာ်းလေးက (အမေစုနားမှာ လွယ်အိတ်လွယ်ပြီး ရှိနေတတ်သူ၊ ဘယ်သူလဲဆိုတာ တွေးကြည့်ပါ)
▬▬▬▬
မယ်တော်ဟောင်စု
မယ်တော် (အမေ)
ဟောင်စု (အောင်စု)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
▪️ဒါက ကျမ တွေးကြည့်တာ
ပထမ ဆေးလာကုသူက မောင်ပု ပါ။ ခါးနာနေတယ်ဆိုတော့ တကယ့် စောင်ပုပါ။ ဒင်းက ရွာသားတွေကို စည်းကမ်းတကျနေဖို့ ဆုံးမပြနေတယ်။
▬▬▬▬
“သူကဒီရွာမှာတင် နာမည်ကျော်တာမဟုတ်ဘူး ရွာနီးခြောက်စပ်က သူ့ကိုမသိတာမရှိဘူး” ( မြန်မာပြည်တွင်းမှာသာမက နိုင်ငံတကာမှာပါ သူနာမည်ကျော်)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
ဘိုးတော်တစ်ပါးက နတ်ဆေးပေး
(ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းကြောင့်)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
▪️ဒါက ကျမ တွေးကြည့်တာ
ဒီလိုဆေးကုနေတာက တရားမဝင်ဘူး လိုင်စင်လဲမရှိဘူး ( နိုင်ငံခြားသားနဲ့ အိမ်ထောင်ကျထားတာ ခြေဥအရ တရားမဝင်)
▬▬▬▬
“ဒီရွာမှာ တရွာလုံးကိုစေတနာထားပြီး ဆေးကုပေးနေတယ် တရွာလုံးကလဲ သူ့ကိုအားထားနေလို့ ငါခွင့်ပြုပေးထားတာ” (ပြည်သူလူထုတရပ်လုံးကလဲ အမေစုကို အားကိုးအားထားပြုနေတော့)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
နှစ်လုံးဂဏန်းလာတောင်းတဲ့အချိန်…
၇၉(ခုနှစ်ဆယ့်ကိုး)လို့ပြောလိုက်တဲ့နေရာ ဥပမာ 2D ဂဏန်းပေးရင် (ခုနှစ် ကိုး) (ခွန် ကိုး)လို့ဘဲ အတိုပြောကြတယ်။ ဒါပေမယ့် ဒီထဲမှာ (ခုနှစ်ဆယ့်ကိုး)လို့ သုံးနှုန်းထားတယ်။
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
ရွာဥက္ကဌ
(စပု)
( #Mai Amm La Ngean )
▬▬▬▬
▪️ဒါက ကျမ တွေးကြည့်တာ
ပိုက်ဆံတောင်းတော့ “ကောက်ရမှပေးမယ်” (ရွေးကောက်ပွဲရမှ ပေးမယ်) လို့ သတင်းပေးချင်ပုံရတယ်။
▬▬▬▬
ရွာဥက္ကဌ (စပု) က လူအုပ်နဲ့ပြန်လာတယ်
(အာဏာသိမ်း တဲ့ အဓိပ္ပါယ်)
ဆေးနာမည်အော် တော့ ဖြူဖြူခွေးက
“သေရော” တဲ့။
( #Mai Amm La Ngean )
⬇️
တကယ်ရိုးသားတယ်ဆို ရူးချင်ယောင်
ဆောင်ပြီး ဟိုလိမ်ဒီလိမ်လုပ်မနေဘဲ အမှားကို ဝန်ခံလိုက်၊
အမှားကို ဝန်မခံချင်တောင် ပရုပ်ဆီလည်း စီးပွါးပျက် အူအူခွေးလည်း နာမည်ပျက်နဲ့ ကြော်ငြာကို ဖြုတ်ချလိုက်ပေါ့။ ပြည်သူတွေက မကြိုက်ဘူးလေ။
တမင် Noise Marketing လုပ်တယ်ဆိုရင်လည်း ပြည်သူ့မိခင်ကို နင်းချတာကောက်ကျစ်လွန်းတယ်။
⬇️
နိမိတ်ယုံကြည်သူတွေက ဒီလို နိမိတ်ကောက်ရမှာပါ။
ကွယ်လွန်ရင်သုံးတဲ့ အဖြူရောင်ကို ဖြူဖြူခွေးက ပတ်လိုက်တော့ သူတို့သေစေချင်တဲ့သူ တုံးကျော် ယတြာကျေသွားပြီ။
▬▬▬▬
ဟောင်စု ဆိုတာ (စောင်ပု) မို့လို့ စောင်ပု ကို အဖြူနဲ့ပတ် အသုဘချရမယ့် အချိန်ရောက်တော့မယ်။
▬▬▬▬
အဖြူရောင် (သန့်စင်ခြင်း) မို့ တရားထိုင်တဲ့ အမေစု တရားထူး တရားမြတ် အဆင့်တစ်ခုရပြီ။
▬▬▬▬
ခေါင်းမှာပန်းပန်ထားတော့ အမေစုပန်းပန်နိုင်ပြီ။
▬▬▬▬
ဒီရွာမှာ တရွာလုံးကိုစေတနာထားပြီး ဆေးကုပေးနေတယ် တရွာလုံးကလဲ သူ့ကိုအားထားနေတယ်။ မှန်ပါတယ်။ ပြည်သူလူထုတရပ်လုံးက အမေစုကို အားကိုးအားထားပြုနေပါတယ်။ ဒါတော့ သိသားပဲ။
▬▬▬▬
ဒါနဲ့ ဘောမတွေကို ပြောပေးပါဦး။ ဖြူဖြူခွေးရဲ့ ‘စောင်ပု ဇဘုတ်ဆီ’ ကိုတော့ နင်တို့ပဲဆက်သုံးလိုက်တော့လို့။
▬▬▬▬▬▬▬▬
မရွှေမိုး-ကိုရီးယား
ပိုက်ဆံပေးတိုင်း ရိုက်မယ်ဆိုရင် ပရုတ်ဆီ ကြော်ငြာလေး အပ်ချင်ပါတယ်။
နာမည်က မအေလိုးမင်းအောင်လှိုင်ပါ။
အခု ကြော်ငြာကရတာထက် သုံးဆပိုပေးပါ့မယ်။
ပန်ဆယ်လို
Leave a Reply